Annons


Rumpövningarnas mamma


Rumpövningarnas mamma, får man skriva så? Förstår ni vad jag menar då?
Rumpövningen som får alla andra rumpbyggande övningar att blekna.
Dessutom en grym bålövning.

Den här övningen i kombination med jävligt tunga Russian Kettlebellswings… Heliga Maria, hjälp oss alla att kunna gå dagen efter och att framför allt kunna sätta oss ned utan att ge ifrån oss ett snuskigt ljud.

Annons

Viktigt under hela övningen – Håll ryggen rak.
Använd era lats (vingar) att pressa in vikterna mot era ben.
Så fort ni tappar spänningen i latsen så kommer ni tappa spänningen i ryggen och risken för att böja ryggen som en räka ökar, och därmed ökar skaderisken.

All vikt på hälarna och böj inte benen för mycket.
Se det som en stretch-övning för baksida lår.

Om det inte sträcker som fan i baksida lår böjer du antagligen för mycket på benen.

Så – Stretcha ut baksida lår.
När det drar i baksida lår som mest och du inte kommer ned längre med rak rygg, spänner du rumpan samtidigt som du ställer dig upp igen. Fortsätt spänna rumpan tills du kommer hela vägen upp.
Där uppe skjuter du fram höften som i en liten juck för att ”låsa ut” höften och kniper samtidigt dina skinkor allt du kan.
Upprepa over and over igen… And LET IT BURN! (Shit vad pepp jag blir så fort den här övningen kommer på tal. Men det är verkligen en riktigt booty builder.)

Hur tungt? Tungt.
Så länge du kan hålla en rak rygg så är det bara att köra.
Hur många reps? Tills du inte känner baksida lår längre. 20 repetitioner x 3 set är ett minimum skulle jag säga.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA






Laddar