Annons


Dagens träningspass


Wow, vad vi har skött träningen exemplariskt den här resan.
Varje dag har vi börjat med en långpromenad på stranden i morgonsolen, och varje kväll efter poolhäng och innan middagen har vi rivit av ett svettigt träningspass tillsammans på hotellgymmet.

Annons

Vi har verkligen fokuserat på vissa utvalda muskelgrupper varje träningspass då vi har haft tid att träna varje dag.
Ikväll blev det baksida lår och rumpa. Helt klart mitt favoritpass!
Tyvärr finns inga kettlebells här, så vi fick leva utan mina älskade tunga Russian kettlebell swing som får rumpan att brinna. Haha! Men vi fick till det riktigt bra ändå tycker jag eftersom att vi båda gick från gymmet med ben stela som pinnar.

När den ena gjorde en övning, gjorde den andra en annan övning. Så höll vi på med våra superset hela passet både ikväll och alla andra dagar här för att inte vila alls utan för att hålla pulsen uppe och mjölksyran på topp hela tiden.

Det finns varken kettlebells eller skivstänger här, så allt vi gör är med hantlar. Med det funkar!

1.
20 x raka marklyft med 2 st 16 kg hantlar
20 x utfallssteg på plats med 2 st 12 kg hantlar
x 3 varv

2.
15 x sumo squat med 2 st 16 kg hantlar i händerna (jag hade velat ha en 32 kg kettlebell)
15 x hip thrusters på bänk med 1 st 18 kg hantel
x 3 varv

3.
15 x enbentsmarklyft med 2 st 8 kg hantlar
50 x situps med 12 kg hantel på bröstet
x 3 varv

image

image






Laddar